Voldoet jouw website nog wel?
 

Voldoet jouw website nog wel aan de laatste technische vereisten?

Weet jij ook aan welke voorwaarden en eisen een goede website moet voldoen? Een website is al jaren geen visitekaartje meer van jouw merk, maar een communicatiemiddel waarmee je omzet wilt genereren. Dappr. helpt uiteraard graag bij het ontwikkelen van de site die op alle vlakken goed presteert. Maar welke vereisten zijn dat precies? We vertellen het in deze story.

Top 10 aan vereisten van een website, webshop of applicatie

1. Mooi en vooral functioneel design
2. Beveiligde site
3. Duidelijke structuur en indeling
4. Geschikt voor mobiel (responsive)
5. Goede navigatie en zoekfunctie

6. Vindbaar in zoekmachines zoals Google en Bing
7. Snelle laadtijd
8. Technisch actueel of up to date
9. De inhoud relevant maken voor de doelgroep
10. Meten is weten

Een mooi en functioneel design

Een mooi en functioneel design, klinkt heel cliché maar het is een gegeven feit. In één oogopslag (2 á 3 seconden) moet een bezoeker namelijk het gevoel hebben dat ze op de juiste website zijn beland. Een duidelijke herkenning van jouw merk/onderneming is een feit. Je website is namelijk een van de belangrijkste communicatiemiddelen. Straalt jouw website professionaliteit uit? En spreekt het jouw doelgroep aan? De functionaliteit is hierin onmisbaar. Een bezoeker moet niet onnodig zoeken naar informatie, want als het de lang duurt gaat de bezoeker wel naar een ander. 

 

 

Beveiligde Site

Je wilt niet dat jouw organisatie in het nieuws komt, omdat je website is gehackt of niet voldoet aan de laatste beveiligings eisen. Een lek in je data omgeving is kan grote consequenties hebben voor jouw merk en dus je imago. Daarnaast loop je niet alleen imagoschade op. Je kunt ook nog eens een dikke boete verwachten. Een beveiligde website is dus van top prioriteit. Dit begint al met een SSL certificaat!

 

 

Gebruiksvriendelijk

Usability is een veelgebruikte term in onze wereld. Ook vrij vertaald als de gebruiksvriendelijk van een website, webshop of applicatie. Het zit hem dan voornamelijk in de bediening en de navigatie. Een website is gebruiksvriendelijk, als een bezoeker in zo min mogelijk clicks/handelingen nodig heeft om tot de juiste informatie te komen, denk aan de juiste menu items en CTA buttons. Een structurele website zorgt voor een betere omzet en SEO score.

 

 

 

Responsive design

Je website kan op desktop gebruiksvriendelijk zijn, maar is hij dat ook op mobiel? Het gebruik van smartphones is een hedendaags ‘normaal’. Ook zoekmachines beoordelen websites op basis van de mobiele gebruikerservaring. Wij spreken niets voor niets over ‘Mobile First’. Een responsive design is daarom een must deze tijd.

 

 

Navigatie en zoekfunctie

De navigatie en zoekfunctie gaan gepaard met een duidelijke structuur. Een goede navigatie bestaat uit duidelijke menu items, waarin structuur zit, te denken aan submenu’s en duidelijke breadcrumbs. Mocht de navigatie voor de bezoeker niet duidelijk zijn, is een zoekfunctie ook essentieel. Je wilt de bezoeker tenslotte snel naar zijn/haar doel brengen.

 

 

 

Vindbaarheid in zoekmachines

Zoekmachines zoals Bing en Google sturen dagelijks robots naar sites en shops om deze te indexeren, om deze vervolgens op te nemen in de zoekresultaten. Het scannen en uitlezen van een pagina, noemen wij crawlen. Hoe beter een website gecrawld kan worden en voldoet aan de SEO vereisten, hoe hoger de positie in de zoekresultaten.

 

 

Snelle laadtijd

De laadtijd van een website of -shop is essentieel. Want niets is zo vervelend asl een pagina niet snel of slecht laadt. Uit ervaring hebben wij ondervonden dat een snellere website voor een omzetstijging zorgt. Bijna elke shop of site wil (tenslotte) conversies/leads genereren.

 

 

 

Technisch actueel of up to date

Niet alleen de functionaliteit van een website moet voldoen, maar ook moet deze technisch actueel gehouden worden. Snel laden is een must (zie vorige alinea), maar veiligheid mag ook niet ontbreken. Met technisch up to date bedoelen we ook voorzien van de laatste snippets. Denk aan featured, event, content, rich en review snippets. Dit noemen wij ook wel structured data. Een snippet heeft grote impact op de SEO van een website of pagina. Een goede snippet bevat de belangrijkste keywords en vertelt iets over de context van de pagina, waardoor een bezoeker eerder geneigd is op de url te klikken en een website te bezoeken.

 

 

Zorg voor relevante informatie

Zorg voor informatie, zoals teksten, afbeeldingen en videos die relevant zijn voor je doelgroep (content marketing). Hoe langer een bezoeker blijft, hoe groter de kans dat hij/zij een order plaatst, een offerte aanvraagt of contact op neemt. Dit gedrag wordt vervolgens ook weer meegenomen in zoekmachines. Hierdoor wordt jouw website relevanter geacht en daardoor kom je boven de concurrent. 

 

 

 

Meten is weten

Denk jij dat je website eerder genoemde punten bevat? Dan wordt jouw website/webshop ongetwijfeld goed gevonden in zoekmachines. Wil je weten hoe je daar achter komt? Dan moet je statistieken analyseren en je website/webshop regelmatig te testen. Google Analytics 4 en PageSpeed Insights/Lighthouse kunnen jou hierbij helpen.

 

 

Wil je onze hulp ook inschakelen voor een goede website?

Neem contact met ons op

 

Deel dit bericht:
Jorien

dappr.gemaakt

Puzzeltocht Smitspaviljoen

Mondzorgcentrum Hoogeveen

Jobo Borstelfabriek

Jobo Borstelfabriek

Everts Grond Weg Waterbouw

New Energy Coalition

KinderGordijnen

Omega

Omega

Woonvacature

woonvacature

Omexom

Omexom

Het Origineel

Blauwe Cross

Blauwe Cross

Zuidema Groep

Keizer Kliniek

Keizer

HZG

HZG

Goed Nieuws

Goed Nieuws makelaars

Mekander

Mekander

Waterontharder

Samen weg werken

Samen weg werken

Laude

Laude

De Wemmenhoeve

De Wemmen Hove

Lambertz & Visser

Visser

De Ooster

De Oostergast

Albarello

Albarello

Driewielfiets aanhanger

Fijnhout Drenthe

Uiterwijk Winkel Verzekeringen

Netwerk Zon

Holst dakbedekking

dappr.nieuws

Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.