blog contenttrends
Content trends van 2022
 

Dé 7 belangrijkste content trends van 2022

Als marketingbureau, weten wij dat contentmarketing geen eenmalige, trefzekere manier is om onmiddellijk conversies te genereren. Het delen van inhoud, die vervolgens consumenten waardevol vinden waardoor ze in de salesfunnel komen, is een langdurig spel waarbij regels zo nu en dan wijzigen. 

Ook in 2022 zal deze content zich uit blijven breiden en evolueren, samen met de bijbehorende marketingstrategieën van merken. Afhankelijk van je doelen zijn er opkomende aanhoudende trends in de contentmarketing die gebruikt kunnen worden om je tactiek te verfijnen. Hieronder delen we 7 contentmarketing trends die in 2022 grote impact zullen hebben. Tevens benoemen we manieren om een merk kracht bij te zetten en zo doelgroepen te bereiken. 

A/B tests op website-inhoud

Waar A/B tests vooral worden uitgevoerd op e-mailmarketing en betaalde bestemmingspagina’s, moeten we SEO-pagina’s niet vergeten. Probeer in 2022 een A/B-test uit te voeren op de populairste blogposts of nieuwsitems en kijk of dit je conversieratio verhoogt.

Podcast

In 2021 was het al hot en booming, de podcast. We zien hier al een stijging van 25% ten opzichte van 2020. Ook in 2022 verwachten wij dat er steeds meer mensen naar een podcast zullen luisteren. Kortom, een uitgelezen kans voor ons als marketeers. 

Marketing met VR en AR

Wist je dat er ruim 85 miljoen mensen in 2021 AR ten minste één keer per maand hebben gebruikt? Het gebruik is gestaag gegroeid en is sinds 2017 meer dan verdubbeld, omdat technologische vooruitgang voor VR en AR aantrekkelijker is gemaakt. Bekende voorbeelden zijn Pokémon Go, Coolblue of IKEA Place, die AR gebruiken om unieke gebruikerservaringen te creëren. Dit komt ook voort uit de corona crisis, waardoor we (bijna) alles uit huis konden/kunnen doen. Dit helpt je bij het uitzoek van nieuwe meubels maar ook bij visuele storytelling. 

Men doet een voorspelling dat in 2022 er ruim 102 miljoen AR gebruikers zijn. Deze vorm van content marketing zorgt voor interactie bij klanten. 

Video’s vs. afbeeldingen

Je kent de uitspraak ‘een foto zegt meer dan duizend woorden’. Dat kan gelden voor je product of dienst; moet je nagaan hoeveel een video dan zegt. Het is een eenvoudige manier om mensen enthousiast te maken. We zien ook dat bewegende advertenties effectiever zijn op social media. 

Persoonlijke connectie behouden

Video, aftersales, voice-search-optimalisatie en gepersonaliseerde content, dat zijn trends die er in 2022 toe doen. Contentmarketing gaat over de ervaring die je als bedrijf te bieden hebt. Heb je weleens stilgestaan bij hoeveel je bestaande, trouwe klanten je kunnen opleveren, ten opzichte van de tijd die je stopt in het aantrekken van nieuwe klanten? Klantloyaliteit is altijd maar zeker ten tijde van de corona crisis, belangrijker dan ooit. Daarnaast is het vaak goedkoper (en makkelijker) om te focussen op klantbehoud dan de focus op nieuwe klanten te leggen. 

De meeste consumenten baseren hun keuzes op de prijs-kwaliteitsverhouding, bezorgtijd- en kosten. Wanneer ze reeds bij je gekocht hebben, is het een kleine moeite om je klant in het zonnetje te zetten om zijn/haar loyaliteit te winnen. Kortom; blijf waarde toevoegen om je klanten de bevestiging te geven dat ze de juiste keuze voor jou hebben gemaakt. 

Succesvolle content creëren

Bij contentmarketing maken we ook gebruik van externe bronnen. We maken al jaren gebruik van interne gegevens, maar dit is slechts de helft dat er toe doet. De externe bronnen ontdekken we door doelgroepen, markt en concurrentie inzichten te vergaren. Op deze manier kunnen we vervolgens succesvolle content creëren. 

Bereik jonge gebruikers

De belangrijkste content marketing trend voor 2022 zijn video's op sociale media, zoals te zien op TikTok en Instagram Reels. Het benutten van de trends van deze platforms, zoals uitdagingen, hashtag-video's, video's met lipsynchronisatie en meer, heeft het potentieel om de meest impactvolle contentstrategie voor merken te zijn. Wist je dat kijkers 80% onthouden van een boodschap wanneer ze die op video / reel bekijken? Daarentegen wordt slechts 10% van een boodschap onthouden wanneer alleen tekst wordt gelezen. De click-through rate is ook vele malen hoger als bij een afbeelding. Ook wordt visuele content vaker gedeeld. Vanzelfsprekend moet er wel nagedacht zijn over de klantreis. Hoe komen de boodschap, het script en het beeld samen tot het perfecte resultaat?

Deel dit bericht:

dappr.gemaakt

Everts Grond Weg Waterbouw

New Energy Coalition

KinderGordijnen

Omega

Omega

Woonvacature

woonvacature

Omexom

Omexom

Het Origineel

Blauwe Cross

Blauwe Cross

Zuidema Groep

Keizer Kliniek

Keizer

HZG

HZG

Goed Nieuws

Goed Nieuws makelaars

Mekander

Mekander

Waterontharder

Samen weg werken

Samen weg werken

Laude

Laude

De Wemmenhoeve

De Wemmen Hove

Lambertz & Visser

Visser

De Ooster

De Oostergast

Albarello

Albarello

Driewielfiets aanhanger

Fijnhout Drenthe

Uiterwijk Winkel Verzekeringen

Netwerk Zon

Holst dakbedekking

dappr.nieuws

Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.