Google Analytics 4 inrichten
 

Google Analytics 4 inrichten

Waarschijnlijk heb jij vorig jaar de melding ook wel gehad van Google; “we introduceren een nieuwe versie van Google Analytics, waarmee inzichten worden verzameld die essentieel zijn voor de toekomst.” Bij veel van onze huidige klanten is GA4 al geïnstalleerd en deels al volledig geïmplementeerd. In deze story vertellen wij hoe we jou van dienst kunnen zijn bij het inrichten van Google Analytics 4. 

Vervangt Google Analytics 4 de Universal Analytics?

Nu de upgrade heeft plaatsgevonden kun je nog wel gebruik blijven maken van de oude UA property (code). Deze data is voorlopig nog wel handig, dit ervaren wij namelijk ook. De rapportage interface is namelijk behoorlijk uitgekleed in GA4, waardoor we hier en daar nog wel functies missen. Google heeft aangegeven fors in te zetten op doorontwikkeling van Google Analytics 4. Heb je een nieuwe website? Dan is het nu ook nog mogelijk om een property aan te maken voor UA en GA4. We adviseren wel beide properties aan te maken, want hoe eerder je begint met data verzamelen, hoe beter. 

Heb je hulp nodig bij het inrichten van Google Analytics 4? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we graag met je mee en kijken we wat wij voor jullie organisatie kunnen betekenen. Wat wij o.a. doen? Wij controleren je property instellingen, plaatsen indien nodig een nieuwe tracking code of maken de nodige koppelingen met GTM. Ook stellen we de GA4 in conform de AVG-wet. Vervolgens kunnen wij de conversies instellen. Hiervoor hebben wij wel toegang nodig tot je huidige CMS en je Google account. Je kunt ook marketing@dappr.nl toegang verlenen. Heb je reeds GTM ingesteld? Dan zorgen wij ervoor dat de gebeurtenissen vanuit UA naar GA4 gemigreerd worden. Hebben wij je Ads campagnes of account opgezet en ben je nu nog klant van dappr? Dan zorgen we uiteraard ook dat GA4 gekoppeld is met Google Ads. 

Bereid je voor op de Cookieless tijdperk en behoud je marketing data

In de loop van 2022 worden alle third-party cookies in browsers onbruikbaar, waardoor wij als marketeers voor onze adverteerders gemiddeld 80% van onze marketing data zullen verliezen. Om de impact van de content te kunnen blijven meten, moeten we op zoek naar een nieuwe aanpak om data(inzichten) te behouden. Hiervoor is Google Analytics 4 geschikter. Heb je hulp nodig met content marketing of het inrichten van je GA4 account? Neem dan contact met ons op.

Deel dit bericht:
Google Jorien Lugtmeyer

dappr.gemaakt

Puzzeltocht Smitspaviljoen

Mondzorgcentrum Hoogeveen

Jobo Borstelfabriek

Jobo Borstelfabriek

Everts Grond Weg Waterbouw

New Energy Coalition

KinderGordijnen

Omega

Omega

Woonvacature

woonvacature

Omexom

Omexom

Het Origineel

Blauwe Cross

Blauwe Cross

Zuidema Groep

Keizer Kliniek

Keizer

HZG

HZG

Goed Nieuws

Goed Nieuws makelaars

Mekander

Mekander

Waterontharder

Samen weg werken

Samen weg werken

Laude

Laude

De Wemmenhoeve

De Wemmen Hove

Lambertz & Visser

Visser

De Ooster

De Oostergast

Albarello

Albarello

Driewielfiets aanhanger

Fijnhout Drenthe

Uiterwijk Winkel Verzekeringen

Netwerk Zon

Holst dakbedekking

dappr.nieuws

Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.