case: Nieuw Waterontharder concurrent

case:
Waterontharder

concurrent

positionering
website

Nieuw merk

Waterontharderconcurrent.nl is de naam van een nieuw merk waterontharder. In deze groeimarkt zijn er inmiddels vele aanbieders actief. Hoe onderscheidt Waterontharderconcurrent zich nu ten op zichte van haar concurrentie en hoe heeft dappr daaraan bijgedragen. Waterontharderconcurrent.nl is de naam van een nieuw merk waterontharder. In deze groeimarkt zijn er inmiddels vele aanbieders, met name in het middensegment met een aanschafprijs incl. installatie tussen euro 1000,- á 2000,-. Daar is de concurrentie het grootst, is er in aanbod en wijze van presenteren echter weinig onderscheidend vermogen. 

Merk-traject

In de definitiefase van het merk-traject is geconcludeerd dat bij alle concurrenten offerte moet worden aangevraagd en geen prijzen genoemd. In de praktijk veelal kortingen worden gegeven wat leidt tot verschillende prijzen voor kopers. Tevens sprake is van keuzestress voor de doelgroep als het gaat om welke de juiste waterontharder is. Omdat er geen onafhankelijk onderzoek is naar wat de beste ontharder, beste koop, etc. is roept iedereen dat die van hen het beste is. Agressieve verkoop, matige kwaliteit, onduidelijkheid over onderhoudskosten en garantie e.d maken het er voor de consument niet beter op.

Waterontharderconcurrent.nl zet daar een helder en concreet aanbod tegenover. Een kwalitatief hoogwaardig product dat gewoon doet wat het moet doen -kalk uit water verwijderen. In slechts 2 varianten; voor kleine en grote huishoudens. Een concrete en zeer concurrerende verkoopprijs. De keuze installatie zelf of te laten doen, 5 jaar all-in garantie en echt onderhoudsvrij. Bovendien volgt pas een factuur als de klant tevreden is, met de optie de ontharder bij onvrede binnen een maand kosteloos te kunnen retourneren. Overtuigd van het eigen product en vertrouwen wekkend. 

Postionering

Het resulteerde in de positionering ‘eenvoud’ en de propositie en pay-off: Zo gemakkelijk kan het zijn. In de creatiefase doorvertaald naar een geheel afwijkende visuele stijl. Gekenmerkt door de kleuren, illustratief is, gemak/eenvoud uitstraalt en de hoeveelheid informatie bewust beperkt. Er van uitgaande dat de doelgroep inmiddels voldoende op de hoogte is van de voordelen en dus reden een waterontharder te willen. Bekijk het resultaat op waterontharderconcurrent.nl.

toon lef. maak een keus

Je hebt vast een heleboel vragen. Twijfel niet langer en pak die telefoon, typ die e-mail of kom langs als je durft.

Bel ons

dappr. Merk
050 31 83 266

dappr. Marketing & Online
0528 260 631

Mail ons

Algemeen
info@dappr.nl

Support
support@dappr.nl

Bezoek ons

Helperpark 278-2
9723 ZA, Groningen

Van Limburg Stirumstraat 50
7901 AS Hoogeveen