case: Nieuw Keizer Kliniek

case:
Keizer

Kliniek

Online Strategie

Onder de naam Keizerkliniek -een zogenaamd ZBC, zelfstandig Behandel Centrum-wordt vanuit 3 locaties in Nederland -Den Haag, Voorburg en Assen, medisch specialistische zorg geboden. Op het gebied van vaatproblemen, darmklachten, bekkenbodemklachten, wondzorg en liesbreuken. De vestiging in Assen is in 2007 geopend en recent geheel gerenoveerd.   Na een aantal jaren van bewust relatieve ‘radiostilte’ -als gevolg van eerder ingestelde vergoedingenplafonds door zorgverzekeraars, markeerde deze renovatie mede hét moment waarop KeizerKliniek zichzelf weer zichtbaarder wilde gaan profileren. Eerst in Assen, waar ondanks de aanwezigheid sinds 2007, de bekendheid nog zeer te wensen over liet.

Online Strategie als basis

Een hiervoor gehouden pitch onder Noordelijke bureaus werd gewonnen door Dappr. Primair vanwege haar visie en voorgestelde aanpak. Resulterend in een doordachte strategie -gericht op verwijzers en eindpatiënten- om met name online structureel en incidenteel aan vindbaarheid, bekendheid en imago te gaan werken. Gestoeld op 3 peilers: ‘Op de barricade’ thema-campagnes, het lanceren van ‘De Keizerpub’ in de bestaande website en ‘Always on’ activatie.   Sindsdien worden er door Dappr doorlopend inhoudelijke SEO en SEA artikelen geschreven, in ‘de Keizerpub’ op de website gepubliceerd en online gepromoot. Zijn er twee ‘Op de barricade’ thema-campagnes ontwikkeld en gevoerd, met focus op ‘wachttijden’ en ‘Incontinentie’. En is een gerichte Open Dag Assen-campagne bedacht en gevoerd. Resulterend in een overweldigend, tweemaal zoveel als gehoopt aantal deelnemers aan lezingen en rondleidingen die dag. Met alle positieve spin-off van dien.

Uitbreiding samenwerking

De continue gemonitorde, goede online resultaten -in termen van google-rankings, ctr’s, cpc’s en conversie, en zeer succesvolle Open dag Assen, resulteerde in een uitbreiding van de samenwerking voor ook de klinieken in de Randstad. In eerste instantie voor specifiek Spatader-behandelingen, wat nu ook cosmetisch, als niet-vergoede zorg wordt aangeboden.

toon lef. maak een keus

Je hebt vast een heleboel vragen. Twijfel niet langer en pak die telefoon, typ die e-mail of kom langs als je durft.

Bel ons

dappr. Merk
050 31 83 266

dappr. Marketing & Online
0528 260 631

Mail ons

Algemeen
info@dappr.nl

Support
support@dappr.nl

Bezoek ons

Helperpark 278-2
9723 ZA, Groningen

Van Limburg Stirumstraat 50
7901 AS Hoogeveen