case: Nieuw HZG

case:
HZG

Herpositionering & totaal communicatie

HZG accountants en adviseurs

Hofsteenge Zeeman Groep accountants en adviseurs werkt sinds 2012 vanuit Groningen voor organisaties met een maatschappelijk doel. Voor het vervullen van de uiteenlopende behoeftes van hun opdrachtgevers is expertise nodig, maar ook oprechte betrokkenheid. Elke professional van HZG biedt beide, vakkundig en vol overtuiging. Zó zijn ze de snelst groeiende accountants- en adviesorganisatie voor de publieke sector geworden.

In 2017 was die snelle groei aanleiding voor zowel een verhuizing als een herpositionering.

Persoonlijke Kwaliteit

Dappr startte daartoe een merktraject waarbij de naam Hofsteenge Zeeman Groep werd veranderd in HZG, minder direct verwijzend naar de namen van de twee oprichters. Omdat bij alles wat HZG doet – controle, advies en training – de persoonlijke kwaliteit de doorslag geeft werd Persoonlijke kwaliteit ook het kernconcept.

De gekozen positionering werd vertaald naar een nieuw merk-uiterlijk, waarbij de H van de nieuwe merknaam HZG bestaat uit 2 delen; personen die elkaar ‘de hand reiken’ symboliserend. Behoud van de kleuren rood en blauw, zij het opnieuw bepaald, zorgen voor herkenning. De nieuwe huisstijl als geheel zorgt voor een frisse, eigentijdse, doch zakelijke uitstraling. Toegepast in zowel de stationary, website, tal van communicatie- en promotiemiddelen alsook inrichting van de nieuwe locatie.

Online

Een online strategie was de blauwdruk voor de nieuwe website, gericht op zowel corporate als employee branding. Met de eigen medewerkers en de prachtige nieuwe locatie als basis van de visuele invulling. Door de scherpe doelgroep definitie is HZG een niche kantoor met een eigen gezicht en geluid. Dit spreekt de doelgroep aan en dat vertaalt zich in een natuurlijke organische groei. Die groei zorgt ervoor dat HZG meer behoefte heeft aan gekwalificeerd personeel dan aan nieuwe klanten. De focus van de operationele online marketing met de website als ‘spin in het web’ is daarom primair gericht op arbeidsmarktcommunicatie: richting studenten maar met name ook richting accountants met ruime controle-ervaring bij de grote kantoren. Omdat we in Google weinig specifiek zoekgedrag zagen voor de arbeidsmarkt van Accountancy, zijn we uitgegaan van een model waarbij we middels

Branding (stap 1), Volgers willen krijgen (stap 2) onder vakgenoten, die we middels Activatie (stap 3) willen aanzetten tot sollicitatie of vacatures delen. Volgens hetzelfde model kan op enig moment ook op groei van het aantal klanten worden gericht.

zij zijn al dappr.

Jouw uitdaging is onze inspiratie. Samen gaan we voor het beste resultaat. Deze klanten hebben het lef om ervoor te gaan

mis nix, volg ons

toon lef. maak een keus

Je hebt vast een heleboel vragen. Twijfel niet langer en pak die telefoon, typ die e-mail of kom langs als je durft.

Bel ons

dappr. Merk
050 31 83 266

dappr. Marketing & Online
0528 260 631

Mail ons

Algemeen
info@dappr.nl

Support
support@dappr.nl

Bezoek ons

Helperpark 278-2
9723 ZA, Groningen

Van Limburg Stirumstraat 50
7901 AS Hoogeveen