case: De Ooster gast 2.0

case:
De Ooster

gast 2.0

huisstijl, logo
webdevelopment en webdesign

Nieuwe woonwijk naar fase 2.0

Gemeente Zuidhorn -nu Westerkwartier- zocht een marketing-communicatiepartner om met de al 7 jaar in ontwikkeling zijnde nieuwe woonwijk De Oostergast een nieuwe fase in te gaan. Waar er bij de start nog sprake was van een kale vlakte, was er in 7 jaar inmiddels een wijk in wording zichtbaar, met al eerste verhuizingen binnen de wijk zelf. De verdere ontwikkeling van de wijk en verkoop van kavels en woningen vergde dan ook een andere aanpak. 

Zelf de regie nemen

Onze gepresenteerde visie en aanpak bleek de winnende. Omdat deze niet gericht was op het op een leuke manier presenteren van het aanbod, maar om als gemeente zelf de regie te nemen in het hele proces van leadgeneratie. Waar vergelijkbare projecten de nadruk leggen op de laatste fase -verkoop van het aanbod, met de makelaar in de hoofdrol- wordt de doelgroep in ons plan veel eerder bereikt met content die in alle fasen van het oriëntatieproces boeit. Zodat Zuidhorn als plaats en De Oostergast als woonwijk zo vroeg mogelijk als interessant alternatief worden geprofileerd en zo een voorkeur bij de doelgroep wordt gecreëerd.

Communicatie- en online strategie

Naast een redesign van de project-huisstijl – De Oostergast 2.0 geduid- zijn de door ons ontwikkelde communicatie- en online strategie leidend voor zowel een geheel nieuwe website als alles wat er aan offline middelen is gemaakt en vooral aan online marketing is gedaan. Een afgewogen mix van

  • structurele blogging / contentmarketing
  • seo
  • sea
  • remarketing
  • e-mailmarketing
  • social media advertising
  • pr
  • incidentele (push)campagnes

Waaronder een zeer succesvolle fotowedstrijd en campagnes voor de verkoop van projectmatig gebouwde woningen. Laatstgenoemde in nauwe samenwerking met projectontwikkelaar PlegtVos.

Van idee tot analyse

Zowel concept als operationele werkzaamheden zijn in samenwerking met opdrachtgever ook grotendeels door ons bedacht, gerealiseerd én uitgevoerd. Op basis van structurele metingen en rapportages hebben we waar nodig tussentijds bijgesteld.

zij zijn al dappr.

Jouw uitdaging is onze inspiratie. Samen gaan we voor het beste resultaat. Deze klanten hebben het lef om ervoor te gaan

mis nix, volg ons

toon lef. maak een keus

Je hebt vast een heleboel vragen. Twijfel niet langer en pak die telefoon, typ die e-mail of kom langs als je durft.

Bel ons

dappr. Merk
050 31 83 266

dappr. Marketing & Online
0528 260 631

Mail ons

Algemeen
info@dappr.nl

Support
support@dappr.nl

Bezoek ons

Helperpark 282-G
9723 ZA, Groningen

Van Limburg Stirumstraat 50
7901 AS Hoogeveen