Hoger scoren in Google?
 

Wil je hoger scoren in Google?

Als merk, marketing en online bureau beginnen we altijd met een analyse, hetzij een kennismaking of een onderzoek. Want je moet toch weten wat er speelt voordat je met een oplossing kunt komen. In dit artikel gaat het om hoger scoren in Google. We krijgen dan ook vaak van de klant het verzoek om een website te maken die goed gevonden wordt in zoekmachines. Kijk; de door ons gemaakte websites zijn SEO vriendelijk ingericht. Wat betekent dat de er in de code met alle reglementen rekening gehouden wordt, echter is content een essentieel onderdeel. Om tot content te komen is vooronderzoek van belang. Je wilt toch weten waar je kansen liggen. 

Wil je hoger scoren in Google?

Hoog scoren in Google of een andere zoekmachine moet je zien als een race. Jij bent namelijk niet de enige die hoger wil scoren met jouw onderwerp. Jouw concurrentie wil dat ook. De concurrentie wordt ook steeds groter, want iedereen gaat tegenwoordig online verkopen. Hierdoor ontstaat dus de ‘race’ om bovenaan te komen. 

Een onderzoek is daarom echt een onderdeel die niet mag ontbreken indien je hoger wilt scoren in zoekmachines. Bij dit onderzoek zoek je niet alleen naar de problemen die jouw vindbaarheid beïnvloeden, maar je leert ook jouw klanten en je website kennen. Al deze kennis wordt vervolgens weer gebruikt om content te creëren. In zo’n onderzoek worden een aantal pagina’s en een aantal zoekwoorden onderzocht. Hier kan bijvoorbeeld uit voortvloeien dat de laadtijd van een pagina te langzaam is, of dat er kopteksten ontbreken. Ook controleren we op doodlopende linkjes en 404- errors. 

Website structuur

Het onderzoek heeft nu een aantal, voornamelijk technische, suggesties opgegeven, maar daarin geven ze niet advies over de website structuur, terwijl deze toch wel essentieel is. Je website moet ‘logisch’ zijn ingedeeld. Zijn er menu items en klopt de url structuur? Is deze juist opgebouwd, komen deze overeen met de breadcrumbs en zijn de koptitels hierop aangepast? Is jouw design responsive (mobiel vriendelijk)? Allemaal vragen die jezelf hardop moet stellen indien jouw website hoger moet scoren. Zegt het bovenstaande jou helemaal niets, dan zijn wij er om jou te assisteren. 

Zoekwoorden

Als je vindbaar wilt zijn op bepaalde zoekwoorden, zou je deze echt moeten verwerken in je website. Deze zoekwoorden haal je uit je zoekwoord analyse. Al moet er met deze zoekwoorden geen keyword-kannibalisatie ontstaan. Dit houdt in dat het zoekwoord té vaak terugkomt in de totale website. Daarom is het verstandig om ook naar synoniemen van het woord te kijken. 

De bovenstaande stappen volgen wij voornamelijk als wij een website of webshop hoger willen laten scoren in Google. Waarbij, zoals je ziet, het onderzoek erg belangrijk is. Als een marketingbureau meteen start met het content-gedeelte, en daarmee de analyses overslaan, is de kans groter dat de gewenste resultaten niet worden behaald. 

Deel dit bericht:
Jorien Lugtmeyer

dappr.gemaakt

Everts Grond Weg Waterbouw

New Energy Coalition

KinderGordijnen

Omega

Omega

Woonvacature

woonvacature

Omexom

Omexom

Het Origineel

Blauwe Cross

Blauwe Cross

Zuidema Groep

Keizer Kliniek

Keizer

HZG

HZG

Goed Nieuws

Goed Nieuws makelaars

Mekander

Mekander

Waterontharder

Samen weg werken

Samen weg werken

Laude

Laude

De Wemmenhoeve

De Wemmen Hove

Lambertz & Visser

Visser

De Ooster

De Oostergast

Albarello

Albarello

Driewielfiets aanhanger

Fijnhout Drenthe

Uiterwijk Winkel Verzekeringen

Netwerk Zon

Holst dakbedekking

dappr.nieuws

Moed, lef en inspiratie vind je vaak in kleine, alledaagse dingen. We delen ze graag met je. Dit gebeurt er in de wereld van merk, marketing en online.