case: Samen wegwerken

case:
Samen

wegwerken

Concept & huisstijl
Offline promotie

Aandacht voor veiligheid

Binnen het project Rijkswegen Noord wil Rijkswaterstaat Noord, in samenwerking met de drie Noordelijke provincies, Politie, Openbaar Ministerie en enkele brancheorganisaties meer aandacht voor veiligheid bij werkzaamheden aan en langs Rijks- en provinciale wegen. Onderzoek wees uit dat veel wegwerkers zichzelf regelmatig onveilig voelen, vooral als gevolg van het vaak asociale rijgedrag van weggebruikers. Wegwerkers zelf blijken de veiligheidsvoorschriften ook niet altijd even goed te volgen.

Bewust maken van wegwerkers en weggebruikers

De campagne was tweeledig. Aan de ene kant wegwerkers bewust maken van hun eigen gedrag en het belang van het volgen van de veiligheidsvoorschriften. Aan de ankdere kant weggebruikers bewust maken van het feit dat wegwerkzaamheden nu eenmaal nodig zijn, primair in het belang van de weggebruiker zélf. Meer inzicht en begrip leidt tot veiliger gedrag zodat het werk ook sneller gereed is en de wegwerker na de klus weer veilig naar huis kan. Een win-win situatie. 

Veilig en vlot

De campagne kreeg de naam Samen Wegwerken met als pay-off Veilig & Vlot. Weggebruikers en wegwerkers dragen samen verantwoordelijkheid en het is in ieders belang dat werkzaamheden vlot worden ‘weg gewerkt’. De bekende oranje pilon is de centrale beelddrager van de campagne en komt op vele manieren terug.

Richting opdrachtgevers, infrabedrijven en hun medewerkers zijn verschillende middelen ingezet, waaronder

  • een dm-package in pilon-vorm met inhoud
  • posters
  • animaties
  • promomateriaal als pennen en zonnebrand
  • een stand tijdens de Infradagen in Hardenberg. 

Wij hebben ook veel tips en content aangereikt die ze zelf in kunnen zetten in persberichten, bij voorlichtingsbijeenkomsten, op eigen socials, etc.

Tijdloze boodschappen

Richting weggebruikers is zichtbaar campagne gevoerd op regionale radio, via uitingen op vrachtauto’s en tankstations en online via Facebook en Google display. Voor zichtbaarheid bij wegwerkzaamheden zijn spandoeken en beachflags beschikbaar gesteld aan opdrachtgevers en uitvoerders. Met tijdloze boodschappen als ‘Fijn dat je rekening met me houdt!’ en 'Top dat je je snelheid aanpast!'

zij zijn al dappr.

Jouw uitdaging is onze inspiratie. Samen gaan we voor het beste resultaat. Deze klanten hebben het lef om ervoor te gaan

mis nix, volg ons

toon lef. maak een keus

Je hebt vast een heleboel vragen. Twijfel niet langer en pak die telefoon, typ die e-mail of kom langs als je durft.

Bel ons

dappr. Merk
050 31 83 266

dappr. Marketing & Online
0528 260 631

Mail ons

Algemeen
info@dappr.nl

Support
support@dappr.nl

Bezoek ons

Helperpark 278-2
9723 ZA, Groningen

Van Limburg Stirumstraat 50
7901 AS Hoogeveen